Kapcsolat

Cím:
H-9730 Kőszeg, Alsó körút 62.B/3.
Telefon:
+36703749249
E-mail:
csenar.marton@gmail.com
Közösségi média

Pitztal / Ötztal ... kalandok Tirol szívében

Gondoltunk egyet, mivel is lehetne izgalmassá tenni a házasságkötést követő kirándulást, amit sokan hívnak nászútnak...hát mi maradtunk inkább az intenzív kiruccanás mellett és szívtunk inkább hegyilevegőt a Pitztal lejtőin...

Kiutazós napunkon az eső volt az úr, így erről nem is mesélnék sokat, de egy megállónak Zell am See belefért egy presszó kávéval a templom melletti kis krimóban.
A megfáradt utazó a Pitztal egyik legjobb fogadójába találhatja magát vacsora időben, ahol kedves kiszolgálás mellett iszonyú finom ételeket ehetünk, ez a Pitztalerhof!

Szállásunk Oberpiller falucskában, a nyugalom szigetén a hegyoldalban volt a BERGPERLE APARTMAN-ban.
Igazán jó bázis a csillagtúráink számára, hisz rövid időn belül elérhetőek a közeli völgyek, háromezres csúcsok, kalandparkok, és ha úgy kívánja kedvünk 1 óra alatt a Svájci vagy éppen az Olasz határon találjuk magunkat!Terveztünk egy túrát a Pitztal gleccserre, ahol kecsegtető volt a reklám, hogy Tirol legmagasabb kávéját kortyolhatjuk 3440m-en...indultunk is.

Mandarfen után a zsákutca bezárul és már csak a gleccserbahn parkolója található. 41 euro ellenében felrepít minket a hegy gyomrában először a fogaskerekű 2850m-re, majd innen tudunk tovább felvonózni a Wildspitzbahn-nal 3440m-ig a Hinterer Brunnenkogel csúcsra, ahol meglepő mód egy kis "kapszula" étterem fogadja a "kocatúrázókat". A kávét 6 euro ellenében ihatjuk, de a látvány jó időben kárpótol...
Nemsokkal a semmit nem nyújtó ködös panorámánkat hátunk mögött hagytuk és inkább a gleccserre vettük az irányt és túráztunk egyet a Braunschweiger hütte normál útja felé a Pitztal gleccseren, ahol a moréna és a leolvadt gleccser igazi élményt nyújt azok számára is, akik még nem jártak hasonló helyen.
Milyen jó ötlet a gleccseren piknikezni...hát ezen lehet, úgyhogy a bátrabbak besétálva a jegyes morénán egy igazi lakomát csaphatnak, ahogy tettük azt mi is!
Innen lehet elérni, 2-2,5 óra túrával a Braunschweiger hüttét 2759m. Innen szintén számtalan túra lehetőség tárul elénk, akár vissza is ereszkedhetünk a parkolóig a "Gletscher Stüberl"-en keresztül...akár egy kis klettersteig programmal vegyítve!
Mi is ezt tettük, ugyan vonattal jutottunk el a parkolóig, majd feltúráztunk a beszálláshoz, de a lezúduló gleccser patak és a vízesés ami fölött cikázik a sodronykötél...felbecsülhetetlen!

Következő napon gondoltunk egyet és átléptük az EU határát és irány Svájc, úticél Sankt Moritz és környéke volt. Mindez a Bergperle apartmanból Oberpiller falucskából 2 óra kocsikázásra található.
Lej da San Murezzan a tó neve amit közvetlen a városka mellett tudunk körbesétálni és mellette gyönyörködni a vitorlásokban és a környező hegyek panorámájában.
Kedves volt menyasszonyom elkalauzolt egy kis gyöngyszemhez a felső tengerszemhez a Lej da Staz tavacskához, ahol a bátrabbak akár strandolhatnak is a jéghideg gleccsertóban.
A tavaktól a hegyekbe vettük az irányt. Röpke fél órás autózással a Monteratsch gleccser és a Piz Bernina lábánál tudjuk magunkat.
Autónkat a Diavolezza felvonónál raktuk le és felszökkentünk 37 euro ellenében 2893m-en található Diavolezza Berghaus-hoz.
Hegymászó paradicsom tárul elénk, ahol számtalan gleccsertúra, hegymászás indul útnak... Piz Palü, Piz Bernina és a társai tornyosulnak előttünk...mi csupán egyik kis testvérüket választottuk a 3146m magas Piz Trovat puklit. A csúcsot el lehet érni nehéz és könyebb klettersteig útvonalon, de akár normál gyalogúton is, ezért a trekinges túrázók számára is teljesíthető hegy igazi célpont lehet egy fél napos programnak!
Az út vissza a szállásra már csak hab a tortán, szebbnél szebb völgyeket csodálhatunk meg akár egy kis vám-mentes Samnaun shoppingra is betérhetünk.

Hazautazós napunkra az Ötzt völgyét választottuk csavargásunk helyszínére, pontosabban az "Ötzti-falu" parkolójáig mentünk, ahonnan a Stuibenfall klettersteig volt a célpont. A parkoló 5 euro ellenében közvetlen egy tófürdő mellett található, ahonnan 40 perc sétával érjük el a kezdő függőhidat a patak fölött, ami a steig beszállója.
A vízesés a mászás felső harmadában tárul elénk, hatalmas vízpárával hűtve a mászót egészen a kiszálló függőhídig.
...jó tudni, hogy jó időben, legyen az hétköznap is...számtalan mászó keresi fel ezt a csodás és hatalmas vízesést...a sorbanállást felülmúlja a panoráma!
Egy kis helytörténeti múzeum ad betekintést a völgy történetére!
Családoknak és akár "kulturisták" célpontjának is ajánlom ezen csodás völgyet!
Jó felfedezést kívánok Mindenkinek!